Pāriet uz galveno saturu

Kā samazināt grumbas?

Ļoti izplatīta novecošanās pazīme — grumbas — ir mazas krociņas ādā, kas veidojas uz pieres, ap acīm, starp uzacīm vai ap muti, un ar laiku tās kļūst dziļākas. Lai gan tas ir dabisks process, tomēr jūs varat būtiski ietekmēt grumbu skaitu un to, cik izteikti tās ir redzamas. Uzziniet par labākajām metodēm cīņai pret ādas novecošanos un grumbām un kā tās novērst!

Dažādu veidu grumbas un to cēloņi

  • Ādas novecošanās izraisītas grumbas: ar laiku ādas elastīna un kolagēna daudzums samazinās, tādējādi samazinās ādas elastība un tvirtums. Tas noved pie nelielu grumbu veidošanās ap acīm, muti un pieres daļā.
  • Dehidratācijas izraisītas grumbas: līdz pat 75% mūsu ķermeņa sastāv no ūdens. Kad tā ir par maz, mūsu āda nepietiekami atjaunojas un zaudē tvirtumu. Dehidratācija izraisa grumbas, jo īpaši uz pieres.
  • Mīmikas grumbas: tās veidojas vietās, kur āda krokojas, kad muskuļi atkārtoti saraujas smejoties, saraucot pieri vai samiedzot acis. Visbiežāk mīmikas grumbas var pamanīt ap muti un starp uzacīm, un tā sauktās vārnu kājiņas — zonā ap acīm.
  • Nepareizas gulēšanas pozas izraisītas grumbas: ja guļat uz vēdera vai uz sāniem, pēc dažām stundām ādā var veidoties krociņas. No šīm grumbām zonā ap acīm un lūpām var izvairīties, guļot uz muguras.

Negatīvie faktori, kas ietekmē grumbu veidošanos

Grumbu veidošanos ietekmē ģenētika, vide un dzīvesveids. Kaut arī gēnus nav iespējams mainīt, savu dzīvesveidu un ieradumus vienmēr var izmainīt. Mēģiniet novērst grumbu veidošanos, izvairoties no šādiem negatīviem faktoriem:
  • nepietiekama šķidruma daudzuma uzņemšana un neveselīgs uzturs, kas satur pārāk daudz tauku;
  • smēķēšana un cigarešu dūmu kaitīgā ietekme, pārmērīga alkohola un kofeīna lietošana;
  • nepareizs vai nepietiekams ādas kopšanas rituāls, ādas dehidratācija, dekoratīvās kosmētikas nenotīrīšana no sejas un ādas attīrīšanas procedūru neveikšana;
  • pārmērīga atrašanās tiešos saules staros, sauļošanās līdzekļu un dienas krēmu ar SPF aizsardzību nelietošana;
  • būtiskas svara svārstības un ekstrēmas diētas;
  • nepietiekams miega daudzums un atpūta; stress un drudžains dzīvesveids.

Skatīt visu tekstu slēpt tekstu

Kā atbrīvoties no grumbām?

Lai atbrīvotos no grumbām, jāizmanto visi rīcībā esošie līdzekļi. Pielāgojiet ādas kopšanas rituālu un sāciet veikt sejas vingrinājumus un pretgrumbu masāžu, kas veicina kolagēna ražošanu un saglabā ādu elastīgu. Atcerieties, ka dehidrēta un sausa āda ir īpaši pakļauta grumbu veidošanās riskam, kas nozīmē, ka ādas mitrināšanai vajadzētu būt galvenajai prioritātei.

Ādas kopšanas priekšnoteikumi grumbu mazināšanai

  • Dekoratīvās kosmētikas noņemšana un sejas attīrīšana. Netīrumi un no sejas nenotīrītā dekoratīvā kosmētika noslogo ādu, kavē tās atjaunošanos un pretgrumbu ādas kopšanas efektu. Neaizmirstiet no rītiem notīrīt un tonizēt ādu.
  • Mitrināšana un nepieciešamā ādas kopšana. Koncentrējieties uz ādas kopšanas līdzekļiem, kas satur mitrinošas un pretnovecošanās efekta sastāvdaļas. Sāciet ar pretgrumbu serumu, kas dziļi iedarbojas ādā, pēc tam uzklājiet mitrinošu pretgrumbu krēmu. Uzklājiet pretgrumbu krēmu jūtīgajā zonā ap acīm, viegli ar pirkstu galiem to iemasējot ādā.
  • Aizsargājiet ādu no saules un citiem negatīviem faktoriem. Novērsiet priekšlaicīgu novecošanos un lietojiet krēmu ar SPF katru reizi, kad dodaties ārā. Neaizmirstiet lietot aizsargkrēmus arī ziemā, lai novērstu aukstuma izraisīto sausumu.
  • Reģenerācija. Lai paātrinātu ādas atjaunošanos, regulāri izmantojiet pretgrumbu skrubi. Katru reizi, kad to lietojat, uzklājiet arī pretgrumbu masku.

Visbiežāk lietojamās kosmētikas līdzekļu sastāvdaļas ar pretgrumbu efektu

  • Hialuronskābe: šī sastāvdaļa, kas dabiski atrodama cilvēka ādā, palīdz noturēt ūdeni, veicina kolagēna un elastīna šķiedru veidošanos. Tā cīnās ar priekšlaicīgu ādas novecošanos un palīdz mazināt grumbas.
  • Retinols: spēcīgs antioksidants, kas palīdz paātrināt ādas atjaunošanos un izlīdzina grumbas.
  • Kolagēns: saglabā ādu stingru un elastīgu, bet gadu gaitā tas izzūd, tāpēc nepieciešams lietot līdzekļus, kas satur kolagēnu. Kolagēns palielina ādas izturību pret negatīvajiem ārējiem faktoriem.
  • Koenzīms Q10: aizsargā ādu no brīvo radikāļu ietekmes, kas izraisa priekšlaicīgu novecošanos. Samazina grumbu redzamību.
  • C vitamīns: veicina kolagēna ražošanu ādā un aizsargā ādas šūnas no brīvo radikāļu radītiem bojājumiem.
  • Tāpat ādai nepieciešami arī E vitamīns, keramīdi, peptīdi, AHA skābes, kofeīns, šī sviests un zaļā tēja.

Pretgrumbu masāža

Laba masāža atvieglo muskuļu sasprindzinājumu, veicina ādas asinsriti un atjaunošanos, kā arī padara ādu tvirtāku un gludāku. Pretgrumbu sejas masāžu vislabāk veikt vakarā uz svaigi attīrītas ādas pēc iecienītā pretgrumbu krēma, eļļas vai seruma lietošanas. Jūs varat izmantot pirkstus, sejas masāžas rulli vai gua ša sejas masāžas plāksnīti. Atkārtojiet kustības trīs reizes.

 
 
 
  • Sāciet no kakla daļas, viegli masējot no apakšas līdz sejas augšējai daļai.
  • Masējiet seju ar pusapļa kustībām no uzacīm līdz pieres sāniem un deniņiem.
  • Masējiet ādu ap acīm ar apļveida kustībām, sākot no deguna daļas starp acīm, tad pāri uzacu kaulam līdz acu ārējiem stūriem, un tad zem acīm atpakaļ līdz deguna daļai.
  • Masējiet vaigus ar pusapļa kustībām no deguna daļas zem vaigu kauliem, pēc tam no zoda uz deniņu pusi.
  • Visbeidzot, izmasējiet deguna un lūpu daļas krokas, sākot no zoda, tad apkārt mutei uz deguna pusi.

Skatīt visu tekstu slēpt tekstu

Menopauze un āda

Menopauzes laikā ādai ir jātiek galā ne tikai ar grumbām. Tā kļūst daudz sausāka, neaizsargātāka un jutīgāka. Āda kļūst plānāka un zaudē pilnīgumu; pazūd sejas kontūras un veidojas vecuma plankumi. Kā jums vajadzētu rūpēties par ādu menopauzes laikā?
  • Attīriet seju ar saudzīgiem līdzekļiem, kas piemēroti sausai un jutīgai ādai. Vienmēr atcerieties izmantot tikai remdenu ūdeni.
  • Atkarībā no ādas stāvokļa izmantojiet enzīmu pīlingu vai glikolskābes pīlingu. Neaizmirstiet aizsargāt ādu no saules staru ietekmes — arī citos gadījumos, ne tikai pēc pīlinga.
  • Neaizmirstiet par līdzekļiem ar keramīdiem un omega 3 un 6 taukskābēm, kas atrodas tādās sastāvdaļās kā šī sviests un veicina pareizu ādas barjeras darbību.
  • Ikreiz, kad šķiet, ka āda ir sausa, uzklājiet mitrinošu līdzekli ar hialuronskābi un glicerīnu. Ādu var atsvaidzināt arī ar izsmidzināmo termālo ūdeni.

Skatīt visu tekstu slēpt tekstu